Rendezvous

23 mei 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Na via Las Vegas terug gevlogen te zijn naar LA ontmoete ik in het hotel mn moeder en Ivan. Voorlopig zullen wij samen de reis vervolgen. De volgende dag hebben we de nieuwe huurauto opgehaald, een lekker luxe Ford. Na een rondje LA ter vermaak van de nieuwe toeristen zijn we via de Getty villa met zijn Romeinse kunst naar het hotel in Santa Maria gereden. Zondag gingen we door Salina valei waar de temperatuur tot 35c steeg. Gelukkig was het op onze bestemming Montery 15c kouder.
Cannery Row is een van de hoofdatracties van de stad. Het is een oude straat met voormalige visfabrieken. Hoewel het de term Historisch draagt is het naar onze begrippen vooral heel erg kitsch, commercieel en nep. Aan de pier hebben we savonds nog wat otters en zeehonden voorbij zien komen.
De volgende dag hebben we geprobeerd de kustweg naar het zuiden te betreden. Vanwege schade door noodweer begin dit jaar is de weg onderbroken zoals we wisten. De schaal van de wegafsluiting was echter veel groter dan we dachten waardoor er in het gebied vrij weinig te doen was. Los van een mooi uitzicht op de oceaan hebben we alleen een leuk LOTR achtige vallei gevonden. Op de terugweg hebben we nog een wandeling gemaakt over het Los Lobos schiereiland.