Gold in them there hills..

30 mei 2017 - Redding, California, Verenigde Staten

Na San Francisco zouden wij naar Yosemite trekken om aan de andere zijde te overnachten. Maar de passen waren nog gesloten vanwege sneeuw, een klein foutje in mijn planning. Dus zijn we enkel Yosemite valley ingereden en daarna doorgetrokken naar het noorden. Yosemite valley was imposant maar gruwelijk druk, alsof je naar de Efteling gaat. Overnachten deden we in het oude stadje Sonora. De dag erna bezochten we het oude goldrush stadje Columbia dat in originele staat is bewaard. Een typische western setting alleen wat groener. De schade die is aangericht op zoek naar goud is in het omringende landschap nog zichtbaar.
Vervolgend reden we naar het Big Trees State Park in de bergen. Hier volgden we een wandelroute door een bos met Sequoia's. Werkelijk gigantische bomen met een omvang die nauwelijks voor te stellen is. Nog geen twee minuten op het pad hadden we een close contact met een beer. Hij was echter druk bezig met een boom slopen voor eten en vond ons niet heel interessant.
Die avond kwamen we aan bij ons hotel in Sacramento. Sacramento de dag erna bezocht maar dit was maar een dooie stad. Het historische hart was mooier maar weer zwaar commercieel. De rest van de dag doorgebracht in de wasserette en Walmart.
Na nog een nacht in Sacramento zijn we vandaag een flink stuk naar het noorden gereden. Lassen Vulcanic National Park was helaas grotendeels afgesloten vanwege sneeuw dus daar zijn we niet lang geweest. Maar direct doorgereden naar ons hotel in Redding. De temperatuur was 35c dus we hadden niet meer zo'n zin om wat te doen behalve eten.