Las Vegas, Grand Canyon en Red Rock Country

18 mei 2017 - St. George, Verenigde Staten

Na wat dagen offline ben ik weer back in action.
Ten eerste ben ik natuurlijk van LA naar Las Vegas gevlogen. Diezelfde avond ben ik over de Strip getrokken en de grote casino's bekeken. Hoewel het leuk om te zien en imposant is, gaat het uiteindelijk nergens over natuurlijk. Ik vond de stad dan ook niet echt heel erg boeiend. Dat veranderde toen ik de dag erna een auto ophaalde en eindelijk wat bewegingsvrijheid had. Eenmaal buiten LV begaf ik mij voor het eerst in mn leven in een woestijn wat ondanks vooral leegte wel indrukwekkend is. Na 2u interstate draaide ik een b weg op. Deze klom een plateau met eindeloze velden met gras en struikjes. Na nog eens 2u begon dit een beetje te vervelen Toen kwam ik echter bij het bos op het Kaibab plateau aan, de noord rand van de Grand Canyon. Savonds heb ik bij de lokale lodge aan de bar gegeten, best gezellig met wat mede reizigers. Daarna door de natte sneeuw! naar mn cabin om te slapen.
Dinsdag kwam dan het echte werk. Vanaf de lodge was het nog ruim een uur door bos en bergen rijden naar het uitkijkpunt van Point Royal. Dit is een makkelijk begaanbaar en dus druk uitkijkpunt. Des al niet te min is het aanblik ontzagwekkend. Hierna enkele wandelingen gemaakt over trails naar andere, meer afgelegen uitkijkpunten. Elke keer weer was het uitzicht ongelofelijk. Na een heftige dag moest ik echter bijna 3u terug rijden naar mn hotel omdat alles op het Kaibab plateau ramvol zat. Dus eindigde ik in St George in de staat Utah, wel ff wat anders dan California kan ik zeggen. Aanvankelijk wilde ik door naar LV gaan maar ik besloot dat ik helemaal geen 2 dagen in die stad wilde doorbrengen dus ben ik vandaag gaan wandelen in een lokaal state park: Snow Canyon. En dat was een goede keus want dit was een prachtig woestijn ravijn, recht uit de westerns. Typisch genoeg regende het regelmatig die ene dag dat ik in een woestijn loop. Dat mocht de pret echter niet drukken heb toch prachtige dingen gezien. Morgen naar LV, naar een bekend hotel (Stratosphere) voor wat r&r.