Last adventure

10 juni 2017 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Na de lange rit rechtdoor door het verbazingwekkende groene Oregon, in vergelijking met California, kwam ik aan in Portland. Hier verbleef ik de eerste 2 dagen in een hostel dicht bij het centrum. Dit heb ik als uitvalsbasis gebruikt om met een fiets de stad een beetje te verkennen. Portland is verbazingwekkend aangenaam om in te fietsen vanwege zijn goede infrastructuur en automobilisten die weten hoe je omgaat met fietsers. De stad zelf is mooi en ik denk een fijne plek om in te wonen maar voor een toerist voor de rest vrij onopmerkelijk. Op een avond ben ik naar een klassieke Arcade gegaan om ff de nerd uit te hangen. Wel op tijd naar bed want ik was wat op. Ook was het fietsen behoorlijk vermoeiend omdat ik al wat nachten slecht geslapen had, iets dat niet beter werd in het hostel.

Dit viel ook samen met iets dat ik de week daarvoor al besloten had. Hoewel de reis een geweldige ervaring was begon ik moe en verveeld te raken. Het heen en weer geren van hotel naar hotel werd vervelend. Daarom heb ik besloten om Seattle en Vancouver de schrappen, wat langer in Portland te blijven en de 10e naar huis te vliegen. De laatste drie dagen in Portland zat ik in een hotel in de buurt van het vliegveld. De eerste twee dagen daarvan ben ik met mn huurauto de bossen in de omgeving gaan verkennen. Hierbij nog een paar leuke wandelingen gemaakt, voornamelijk die op de helling van Mount Hood.De laatste dag was een kwestie van pakken, auto aftanken, tijd vullen en afwachten....